Gadanecz András a StapleCare Kft. termékmenedzsere és területi képviselője
Gadanecz András a múlt század 90-es éveinek közepén, a középiskolai tanári és edzői pályáról váltott a kereskedelemre. Több, mint 10 évig dolgozott a Johnson&Johnson sebészeti részlegénél sales, illetve termék és marketing menedzserként, amit mai napig az iskolájának tekint, majd egy neves magyar orvostechnikai gyártó kereskedelmi igazgatója lett. A területen végzett munka és a termékek körüli adminisztratív teendők mellett kapcsolatot tart a külföldi partnerekkel, segíti a fiatalok munkáját, és partnereink szakmai támogatásában is fontos szerepe van, ennek keretében például rendszeres előadóként vesz részt a DEOEC rezidens képző programjában. Tanári, edzői és közgazdasági MBA diplomával rendelkezik, a magyaron kívül angolul és oroszul beszél. Két felnőtt fia van, szabadidejében a természetben sportol kerékpár nyergében, vagy kajakban ülve.
Interjú megjelenítése
Mióta dolgozol a cégnél?
2007-ben, nem sokkal az indulás után, mondhatnám, a gyerekcipőbe léptem bele, így aztán aktív részese lehettem annak, ahogy egy pici, de elszánt csapat folyamatosan tanulva, fejlődve, felépít egy olyan vállalkozást, ami sikeresen tudja felvenni a versenyt a nagy multinacionális cégekkel, és tud néhány év alatt meghatározó szereplővé válni a sebészeti piacon.
Ha 3 szóval kéne jellemezned a StapleCare Kft-t, mi lenne az a 3?
Óriási a kontraszt a volt, nagy cégeimmel összehasonlítva. Ha ezt három szóra kellene redukálni, az a rugalmasság, a közvetlenség és az elkötelezettség lenne a magyarországi partnerek felé.
Mi volt a legnagyobb szakmai kihívás, amivel termékmenedzserként szembe kellett nézned?
Sok ilyen volt, a korábbi munkáim során is, de talán a legnagyobb fal, amin át kellett lépnem, az volt amikor egy nagy amerikai cég jól ismert és elismert termékeivel szemben egyszer csak egy olyan varrógép családdal kezdtem el foglalkozni, ami ismeretlen volt, nem állt mögötte az óriási marketing gépezet, ráadásul Kínából jött, ami akkor még mindenki fejében az „occó kici vacakot” jelentette. Mára a Frankenman egy jól ismert, megbízható márka Magyarországon, amit a legtöbb sebész a „nagyokkal” egyenértéküként vesz kézbe.
Mi az a szakmai siker, amire a legbüszkébb vagy?
Talán a valamikori tanárember beszél belőlem, amikor azt mondom, hogy arra vagyok a legbüszkébb, ha át tudom adni a szakmai tapasztalatomat a fiatal kollégáimnak, és azt látom, hogy teljes magabiztossággal tudnak odaállni és segítséget nyújtani a partnereiknek akár a műtőasztal mellett, egy új termékkel, vagy eljárással kapcsolatban, akár egy beszerzési osztályon.
Milyen trendek figyelhetőek meg mostanában az orvostechnikai eszközök piacán? Hogyan látod a helyzetet, melyek azok az új irányok, amelyek napjainkban kirajzolódni látszanak?
Ezen a területen mindig nagyon fontosak voltak az új technológiák, innovációk. Annak idején, a 20.század elején a varrógépek megalkotása – magyar találmány – forradalmi lépés volt, de az alapelv a mai napig nem változott. Talán a legfontosabb irány az, hogy a változás és fejlődés üteme kapcsolt exponenciális gyorsulásra. Hasonlóan az élet más területeihez a sebészetben is felpörögni látszik az a tendencia, hogy egyre több, a szakembereket segítő technológia jelenik meg. Legyen szó a robotizálásról, ami pár éve még elképzelhetetlen volt, ma pedig lassan bárki operálhat motoros vezérlésű, okos varrógépekkel, jönnek a robotizált eszközök, amelyek új képességekkel ruházzák fel a sebészeket, vagy beszélhetünk az integrált IT technológiákról, amik beszivárognak a műtőkbe, a diagnosztikába, és egy újabb szintre fogják emelni betegellátást.
A StapleCare Kft. által forgalmazott termékek színes palettájának mely elemei számítanak szakmai értelemben a legkülönlegesebbnek és milyen módon járulnak hozzá az egészségügyben dolgozók munkájának eredményesebbé tételéhez?
Vannak szexi termékeink, amikkel szinte egyedül állunk a piacon, mint például az Applied Medical transzanális feltárói, innovatív trokárjai, vagy az előbb emlegetett motorizál eszközök, vagy partner cégünk, az EndoVims Kft különleges tornyai. De a legnagyobb hozzájárulásnak mégsem ezeket tekintem.
A kórházak kiszolgálásának csak az egyik oldala a termék – ami nagyon fontos –, de jó terméket sokan tudnak produkálni. A kórház, amikor egy termékért fizet, egy rendszert kap, aminek a termék a csúcsa. Felépíteni mögé egy megbízható ellátási rendszert, ami minden körülmények között támogatja a biztonságos betegellátást, ez sokkal nagyobb feladat, és igazán keveseknek sikerül jól. Ezért én a varróanyag ellátást említeném. Közel 3000 termékkóddal dolgozunk, gyakorlatilag az összes hazai kórház, és rengeteg magán ellátó a partnerünk, ez hatalmas logisztikai kihívás. Azért, hogy ezt a szolgáltatást minél magasabb szinten nyújthassuk, Magyarországon egyedülállóan sok tízezer dobozos raktárkészlettel rendelkezünk, ami lehetővé teszi, hogy akár másnapra a műtőben legyen a megrendelt varróanyag. Igen, ez a „Maslow piramis” alapja – a biztonság, a kiszámíthatóság. De ezzel támogatjuk azokat a partnereinket, akik velünk dolgoznak, abban, hogy nyugodtan aludjanak. Ezt a gondot legalábbis levesszük a vállukról – amennyire csak lehetséges.
Hogyan látod a StapleCare Kft. jövőjét?
Ahogy egy régi egyetemi olvasmányom címe mondja: „Dancing with giants” – vagyis „Az óriásokkal táncolni”. Ezt kell jól csinálni, gyorsnak, rugalmasnak és proaktívnak lenni. Szerintem ez megvan a csapatban, és ez jogosít fel a reményre, hogy a következő 10 évben is sikeresek, és meghatározó partnerek lehetünk a sebészeti piacon.
Mi a szakmai mottód?
Megbízhatóság, kitartás és profizmus. Ez akár nagyképűnek is hangozhat, de inkább az irányt jelöli, amit követni szeretnék. A cég indulása óta sokszor beszélgettünk már arról, hogy ezt a „bizniszt” nem lehet direktben a pénzért csinálni. Csináljuk jól, ne adjuk fel, a partnerek szeressenek velünk dolgozni, és akkor a megélhetés sem marad el.